Zatyczki punktowe są idealnym rozwiązaniem we wszystkich przypadkach Zespołu Suchego Oka z niedoborem wody, tj. u osób, które wykazują zmniejszoną objętość łez (mierzoną np. za pomocą pasków Schirmera), zmniejszoną stabilnością łez ( szybkim czasem rozpadu łez) i profilem objawów zgodny z ZSO. Taka możliwość dotyczy pacjentów z podstawowymi schorzeniami ogólnoustrojowymi, takich jak zespół Sjögrena lub reumatoidalne zapalenie stawów, a także osób przyjmujących leki, zmniejszające wydzielanie łez. Pacjenci, u których rozwija się ZSO  w wyniku noszenia soczewek kontaktowych lub chirurgii refrakcyjnej również mogą być doskonałymi kandydatami na zatyczki punktowe.

Zatyczki punktowe mogą przynosić korzyści pacjentom, którzy konsekwentnie stosują miejscowe leki przeciwzapalne w leczeniu ZSO, a mimo to nadal wykazują objawy. Ważne jest to, że okluzja punktowa nie wyklucza jednoczesnego stosowania sztucznych łez.

W naszym Gabinecie, w trakcie wizyty konsultacyjnej, wykonujemy aplikację zatyczek do punktów łzowych. Jest to zabieg bezbolesny, z użyciem kropli znieczulających, nieinwazyjny, a przede wszystkim skuteczny. Zatyczki punktowe działają jak koreczki zamykające ujścia kanalików łzowych, tym samym pomagają utrzymać nawilżoną powierzchnię oczu, łagodząc ich zaczerwienienie i pieczenie.

Preferujemy następujące rozwiązania:

• tymczasową aplikację syntetycznych, rozpuszczalnych implantów na okres ok. 3-miesięcy,
  • długoterminową aplikację silikonowych implantów typu PARASOL – na okres ok. 3 lat.